31 July 2011

Niat Bersahur dan Berbuka Puasa

Harini 30hb Julai 2011 dan esok, InsyaAllah kita yang berada di Malaysia ni akan menyambut 1 Ramadhan.. Dah bersedia atau belum?? Aku, insyaAllah dah.. hehhehe.

Puasa tahun ini mengingatkan aku semasa berpuasa di perantau. Chewah. Teringat time berpuasa kat Sabah dulu. Time jadi student. Puasa ngan kawan je.. Family jauh di sana. hahaha. Tahun lepas puasa dan raya paling best sebab aku laluinya dengan Family. Kali ni, suasana berpuasa jauh dari keluarga berulang lagi. Kali pertama berpuasa di Negeri Pahang, lebih spesifik lagi, di Kuantan. Kalau kat Sabah dulu, bersahur pagi gila. Tapi berbuka cepat, jam 6 petang dah buka dah. hehehe. Teringat pulak susah payah berpuasa kat sana dengan sahabat baik. Semua dah jadi kenangan yang indah. :)

Okay, stop pasal cerita dulu2...

Post pagini nak share dengan korang pasal niat bersahur dan berbuka puasa. Manalah tau kan kot2 ada yang terlupa macam mana nak berniat. Huhuhu. Okay, niat sahur dan berbuka ada kat bawah ni..

Niat bersahur
Niat berbuka puasa
Aku ucapkan selamat berpuasa kepada semua yang beragama Islam yang berpuasa. Semoga radhan kali ini adalah lebih baik dari ramadhan yang lepas2 dan bersama-sama kita mencari keberkatan dan menjadi muslim yang lebih baik. InsyaAllah. :)

Untuk korang tengok waktu imsak dan berbuka puasa di seluruh Malaysia, korang boleh klik kat Portal JAKIM ni tau.

 Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1432H / 2011M

No comments:

Post a Comment

Followers

Visitors

Page Views