29 February 2012

UMSku 2007-2010

Lepas magrib tadi, aku scroll2 gambar-gambar dalam lappy ni. Tertengok pulak gambar2 semasa study di Universiti Malaysia Sabah (UMS). Sedar x sedar, dah hampir 2 tahun aku tinggalkan zaman remaja. haha. Teringat kawan2 susah senang bersama. Mula-mula sampai Sabah, sorang umat pon aku x kenal. Tahun 2007 masa tu. Ibu n abah je hantar g sana. Daftar U, daftar kolej.. Pastu mereka pon pergi meninggalkan aku untuk pulang ke Semenanjung. Sedih giler. Sedih giler sebab aku x pernah jauh macam ni. Sampai kena lalu Laut China Selatan pulak untuk pergi dan balik. Duit tambang flight, x payah cter la beb. Habis PTPTN untuk tambang saje, even balik setahun sekali. 

Kali ni nak share pasal beberapa lokasi di UMS. Layan lah gambar2 kat bawah ni ye...

Bus UMS yg baru. Comel. Lama kena tunggu bus (kalo bukan time bus gerak la). Kenangan x leh lupa, kena berebut naik and bergasak2. Memang terbaik!

View dalam bus. 

Sorry, aku lupa ni bangunan apa. huhuu

On my way to SST (Sekolah Sains & Teknologi)

Kueh Tiau Kat Library UMS. Sedap.. Mesti order ni sebab dah boring makan nasi n sup kat sana.

Kusyuk Siot my friend. Salina :) Kat library ni.. Sejuk2..

Kat Kantin SST. Kalo lewat sket, lauk memang habis.. 

Library UMS tingkat Atas. Ni untuk Science & Engineering student..



Laluan dari kolej kediaman ke Dewan Kuliah, Fakulti, Library, dll. Teringat pakcik teksi yang 1st bawak aku n family masuk UMS, dia cakap, tahun mula2 UMS, pokok2 ni kecik lagi. Panas giler kalo jalan. Sekarang, pokok dah besar. Jalan pon senang dan kurang penat, sebab ada kawasan teduh.

Dewan Canselor. Dewan Konvocation. Pernah jadi venue untuk FFM. 

Nampak cantik. Tapi kalo nak naik tangga tu g Pentadbiran UMS, memang sesuai untuk Kurus. Pernah terkena sekali. Gila menyesal naik!!! X)
Dewan Kuliah punya Lobi. CCTV was there.


Masjid UMS. Captured dari Kolej Kediaman A..



Tangga dan laluan jalan kaki, luar bilik aku masa 3rd year.

Masjid UMS :)

Library UMS

2 comments:

  1. akak ,saya bakal student ums sains sekitaran . saya duk terengganu . boleh tak nak discuss something dengan akak . saya pakat search je kat tener pasal ijazah ni . macam mana nak contact akak ye

    ReplyDelete
  2. @Anonymous
    Awak ada wechat? search akak kat akmakema208

    ReplyDelete

Followers

Visitors

Page Views